Dropshipping vállalkozás ötlet

Dropshipping

A dropshipping egy olyan értékesítési modell, amely során a termék és a disztribúciós csatorna adott és te mint értékesítő veszel részt a folyamatokban.

A termékek se fizikálisan, se jogilag nem kerülnek a te birtokodba. Te lényegében a gyártó/nagykereskedő termékeire szerzel vevőket a saját módszered alapján, akivel te bonyolítod le az értékesítést és az ügyfélszolgálatot. A logisztikát (raktározás, csomagolás, csomagkiszállítás) pedig a gyártó/nagykereskedő partner intézi.

Így a Világ bármely pontjáról, akár egy laptop segítségével is értékesíteni tudsz olyan termékeket, amelyeket sosem fogtál a kezedben olyan országokból és olyan országokba, ahol még soha nem is jártál.

Dropshipping működés közben

Dropshipping működése

Kép forrása: webaruhazkeszitesarak.hu

Előnyei

  • Nincs szükség raktárkészlet fenntartására,
  • alkalmazottakra (egy bizonyos szintig),
  • irodára, raktárhelységre,
  • nagy mennyiségű kezdőtőkére.
  • Ha buksz, akkor csak kicsit buksz, nem kell milliós raktárkészlettől megszabadulni.
  • Több időt és energiát tudsz a fejlesztésbe fektetni.
  • Dinamikusan változtathatod a készleted mélységét és szélességét.

Hátrányok

  • A dropshipping előnye egyben a hátránya is, hiszen a áruforgalomra lényegében semmi rálátásod nincs, így teljes mértékben a gyártó/kereskedő partnerre és annak belső minőségmenedzsmentjére vagy bízva.
  • Nem minden márkához és terméktípushoz fogsz találni partnert.
  • Ha a célpiacod és a dropshipping partner nem egy országban található, akkor hosszú és/vagy költséges lehet a kiszállítás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük